برکسیل آهن

  تغذیه کننده و جلوگیری از کمبود عنصر آهن با منشاء گیاهی بدون خطر برگ سوزی

گروه کودهای برکسیل به منظور تغذیه گیاهان نسبت به عناصر ریزمغذی، با عامل کلات کننده لیگنوسولفونات آمونیم بوده که بصورت محلولپاش قابل استفاده می¬باشند. این کودها به لحاظ فرم ساختاری و ماهیت گیاهی خود بر خلاف سایر کودهای شمیایی مشابه از سرعت جذب و تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند به همین دلیل در فاصله زمانی کوتاهتری علائم کمبود را برطرف می¬کنند. میزان بالای عناصر ریز مغذی در این کودها باعث شده تا بتوان در یک مرحله محلولپاشی گیاه را با غلظت بالاتری از عناصر ریزمغذی تغذیه کرد که این امر علاوه بر جلوگیری از کمبودهای آتی، باعث کاهش هزینه¬ها و تعداد محلولپاشی خواهد شد. برکسیل¬ها صد در صد در آب محلول می باشند و به علت ماهیت گیاهی از تمام سطح برگ با سرعت بالا جذب شده و هیچگونه خطر برگ سوزی حتی در صورت بالا رفتن دز مصرفی در پی نخواهد داشت.
در خاکهای آهکی که غالب خاکهای کشور را شامل می شود جذب آهن به علت pH بالا کاهش می¬یابد. آهن یکی از عناصر کم مصرف خیلی مهم تعیین کننده عملکرد می باشد و کمبود آن مشکلات رایج کشاورزی در اکثر مناطق کشور است. آهن در تولید کلروفیل، تشکیل پروتئین ، فتوسنتز و فعال کننده برخی آنزیمها و ... در گیاه نقش دارد. برکسیل آهن با داشتن 10% آهن کلات شده با عامل کلات کننده لیگنوسولفونات آمونیوم می¬باشد که به عنوان کودی مناسب برای محلولپاشی در طول فصل رشد به منظور رفع و جلوگیری از کمبود آهن بدون خطر برگ سوزی برای محصولات باغی، زراعی و گلخانه¬ای قابلیت استفاده دارد.

 

مشخصات فیزیکی

فرمولاسیون

PH

حلالیت (gr/100ml)

رنگ

درصد آهن

بسته بندی

میکروگرانول

3.3

40

قهوه ای

%10

1 کیلویی

 

 علائم کمبود آهن:

 به دلیل تحرک کم آهن در گیاه، علائم کمبود آن عمدتاً در برگهای جوان بصورت رنگ پریدگی و کلروز میان رگبرگی خود را نشان می¬دهد  

که با ادامه کمبود تمام برگها تحت تاثیر قرار گرفته و خسارت آن معمولاً به اشکال زیر در گیاه ظاهر می شود:

1-رشد ناقص جوانه ها و سرشاخه ها

2-کاهش رنگ و سایز میوه

3-کاهش میزان گلدهی و تاخیر تاریخ گلدهی و رسیدن محصول

4-¬ ایجاد لکه های قهوه ای و سوختگی در برگ ها 

 

 فواید مصرف برکسیل آهن:

1- تغذیه گیاه در طول فصل رشد نسبت به عنصر آهن

2- برطرف نمودن سریع کمبود آهن در گیاه

3- افزایش سبزینگی گیاه به جهت تولید کلروفیل بیشتر

4- افزایش کمیت و کیفیت محصول  

 

 میزان و شیوه مصرف:

گیاهان زراعی: برای هر نوبت کوددهی می توان 2-1 کیلوگرم از این کود را در آب حل کرد و و در 3-2 نوبت با فواصل حداقل دو هفته برای یک هکتار استفاده نمود.
درختان میوه: برای هر نوبت کوددهی با دوز 2-1 در هزار در 3-2 نوبت با فواصل حداقل دو هفته روی برگها بصورت محلولپاشی می¬توان استفاده نمود.
صیفی جات گلخانه ای و گیاهان زینتی: برای هر نوبت کود¬دهی بر اساس نیاز گیاه می¬توان با دوز 1 در هزار روی برگها محلوپاشی نمود.

***این محصول برای کیوی و هلو وقتی که میوه به سایز نیمه می رسد توصیه نمی گردد ***
***جهت استفاده با کودهای دارای کلسیم و فسفر قبلاً تست اختلاط انجام شود***
***کود برکسیل آهن فقط قابلیت محلولپاشی دارد***

123movies