کمبینات

شرکت lemken یکی از برترین تولید کنندگان دستگاه های کمبینات در دنیا می باشد . همانطور که از اسم این دستگاه پیداست این دستگاه از ترکیب (Combination) دو ماشین سیکلوتیلر (در قسمت جلو) و خطی کار (در قسمت عقب ) تشکیل شده است.وظیفه سیکلوتیلر تهیه بستر نرم و مناسب برای بذر است که این عملیات بوسیله چرخش تیغه هایی که روی روتور دستگاه بصورت عمودی قرار گرفته است، بدون زیر و رو کردن خاک، تا عمق 20 سانتی متری انجام گرفته و بوسیله ماله و غلطک تسطیح ، دانه بندی و فشردگی مناسب بستر فراهم می گردد.
 خطی کار نیز وظیفه کاشت دقیق بذر را به عهده دارد. این دستگاه در دو نوع مکانیکی و پنوماتیک تولید می شود.در نوع مکانیکی آن ریزش بذر بواسطه نیروی ثقلی بداخل کارنده ها انتقال می یابد و در نوع پنوماتیک ریزش بذر و انتقال بواسطه جریان هوای دمیده شده توسط پروانه از طریق لوله های مربوطه به مقسم و سپس کارنده ها انجام می شود.

این دستگاه ها می توانند به شیار بازکن ها ی کفشکی ، دو دیسکی و همچنین پوشاننده های تک فنری و دو فنری مجهز شوند.
کمبینات های شرکت Lemken همگی مجهز به سیستم ایزوترونیک (سیستم کنترل الکترونیکی ) هستند که کار کردن با دستگاه را ساده تر و سریع تر می کند. اپراتور به وسیله سیستم کنترل الکترونیکی دستگاه را به راحتی کالیبره و از داخل کابین تراکتور می تواند هکتار مساحت کشت شده، میزان بذر موجود در مخزن ، میزان بذر مصرفی و سایر پارامترهای دستگاه را تحت کنترل داشته باشد.
انچه مسلم است صرفه جویی در مصرف بذر و سرعت بالا در انجام کشت با یکنواختی دلخواه ، استهلاک کم و قابلیت برای کشت انواع بذور( گندم، جو، کلزا و ......) از مشخصه های منحصر به فرد این دستگاه است که آن را در بین کشاورزان به عنوان یک کمبینات حرفه ای مشخص کرده است .

تصاویر بیشتر  یک  دو 

وزن بذرکار (Kg)

      ES    DS S

وزن سیکلوتیلر بدون غلطک (Kg)

قدرت مورد نیاز (HP)

تعداد روتور

ظرفیت مخزن (L)

فاصله ردیف (cm)

تعداد ردیف

عرض کار (cm)

مدل

910

784

731

718

140

12

1100

5.12

24

300

Solitair 8/300


123movies